Lansarea primei ediții a broșurii Cum să ghidați un
nevăzător, care conține în premieră națională linii de conduită
cu sugestii privitoare la asistarea persoanelor cu deficiențe de
vedere, a avut loc în data de 30 iunie 2006, concomitent cu
apariția primei variante a acestui site care reprezintă
versiunea online a broșurii. Evenimentul a marcat începutul unei
campanii de informare prin intermediul căreia Asociația
Nevăzătorilor Brașov urmărește creșterea gradului de integrare
în societate a nevăzătorilor din județ.
"Prin această campanie urmărim o informare clară a publicului
referitor la deficiențele vizuale, pentru ca oamenii obișnuiți
să poată face distincția între o dizabilitate de tip senzorial
cum e cea vizuală și celelalte dizabilități fizice sau psihice.
În acest context, lansarea broșurii reprezintă un nou pas în
spargerea barierelor de comunicare dintre majoritatea oamenilor
și nevăzători, deschiderea unei noi oportunități de integrare
prin cunoaștere", declara la lansarea campaniei președintele
Asociației Nevăzătorilor Brașov, Virgil Lazăr.
Angajamentul Asociației Nevăzătorilor Brașov față de campania
de informare a comunității este demonstrat și de restructurarea
completă a conținutului și îmbunătățirea considerabilă a
acestuia, la numai cinci săptămâni de la apariția variantei
originale, pe baza sugestiilor și informațiilor de specialitate
adunate în acest interval de timp. Necesitatea îmbunătățirii
continue a broșurii "Cum să ghidați un nevăzător" este data de
importanța acesteia pentru campania de informare a comunității
în care s-a implicat asociația, broșura fiind principalul
material educativ distribuit în cadrul acestei campanii.
Broșura nu a fost concepută ca un manual pentru însoțitorii
persoanelor cu deficiențe de vedere și nu este destinată
specialiștilor. Ea se adresează publicului larg, cuprinzând
sugestii și sfaturi utile pentru ca cetățeanul obișnuit, pus în
situația de a asista un nevăzător într-un loc public, fără
experiență sau pregătire prealabilă, să poată face față
situației în așa fel încât evenimentul respectiv să se
transforme într-o experiență pozitivă atât pentru el cât și
pentru persoana asistată. |